Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Family and Research
فصلنامه خانواده و پژوهش
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 22, Number 1 (2025-7)
Qualitative Analysis of Intergenerational Conflicts between Parents and Children (Case Study: 20- to 30-Year-Old Youth in Mashhad)
تحلیل کیفی تعارضات میان- نسلی والدین با فرزندان (مطالعه موردی: جوانان 20 تا 30 ساله مشهدی)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Structural Model of Psychological and Academic Well-Being in Students Based on the Perception of Academic Counseling Services and Social Support, with the Mediating Role of Academic Engagement
مدل ساختاری بهزیستی روان شناختی و تحصیلی دانش آموزان براساس ادراک خدمات مشاوره تحصیلی و ادراک حمایت اجتماعی با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting Children's Emotional Regulation Based on Mothers' Responses to their Positive and Negative Emotions
پیش بینی تنظیم هیجانی کودکان بر اساس واکنشهای مادران به هیجانهای مثبت و منفی آنان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Phenomenological Understanding of Parenting in Middle-Class Iranian Mothers
فهم پدیدارشناختی والدگری در مادران طبقه متوسط ایرانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development and Validation of a Parenting Education Package Focused on Strengthening Self-Esteem Based on Self-Determination Theory
تدوین و اعتباریابی بسته آموزش فرزندپروری متمرکز بر تقویت عزت نفس بر اساس نظریه خودتعیین گری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development and Validation of the 'MacArthur Story Completion' Tool for Assessing Middle Childhood Attachment in an Iranian Sample
توسعه و اعتبارسنجی ابزار «تکمیل داستان مک آرتور»، برای ارزیابی دلبستگی کودکی میانی در نمونه ایرانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring the Implementation Challenges of Family Therapy in Iran: A Qualitative Study
واکاوی بسترهای اجرایی چالش ساز خانواده درمانی در ایران: یک مطالعۀ کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Explaining the Social and Cultural Factors Influencing the Tendency toward Delinquency among High School Students in Rasht
تبیین عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر تمایل به بزهکاری در میان دانشآموزان دوره متوسطه شهر رشت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring the Concept of Parental Participation in Online General Education during the COVID-19 Pandemic: A Synthesis Study
واکاوی مفهوم نقشهای تحصیلی مشارکت والدین درآموزش دوره عمومی برخط مدارس در دوران شیوع کرونا: مطالعه سنتزپژوهی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identifying the Components and Participatory Indicators of Family-Centered Curriculum: A Systematic Review
شناسایی مؤلفه ها و نشانگرهای مشارکتی برنامۀ درسی خانواده-محور: یک مرور نظاممند
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles