[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 22، شماره 1 - ( 4-1404 ) ::
جلد 22 شماره 1 صفحات 44-25 برگشت به فهرست نسخه ها
واکاوی مفهوم نقشهای تحصیلی مشارکت والدین درآموزش دوره عمومی برخط مدارس در دوران شیوع کرونا: مطالعه سنتزپژوهی
سودابه عضدالملکی
چکیده:   (18 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر واکاوی مفهوم نقشهای تحصیلی مشارکت والدین در آموزش دوره عمومی برخط مدارس در دوران شیوع کرونا بوده است. روش پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش گردآوری داده‌­ها از نوع پژوهشهای کیفی است که با روش فراترکیب انجام شده است. برای دستیابی به هدف پژوهش به جستجوی نظام­‌مند در جامعه آماری شامل همه مقالات پایگاههای اطلاعاتی الزویر، اریک، اشپرینگر، پروکوئست، تیلور اند فرانسیس،  ریسرچ گیت و گوگل اسکالر پرداخته شده است. پژوهش به روش هفت مرحله­‌ای سندلوسکی و باروسو (2007) و بر اساس چارچوب نظریه مشارکت سازمانهای اجتماعی تحصیلی انجام شده است. برای سنجش روایی و پایایی فراترکیب از برنامه مهارتهای ارزیابی حیاتی استفاده شده است. یافته‌­ها نشان دادند که تعداد 24 منبع منتخب بعد از مراحل ارزیابی کیفیت، با معیارهای موردپذیرش منطبق بوده است. تجزیه و تحلیل داده­‌ها به روش کدگذاری انجام گرفته است­. نتایج نشان داد که شش مقوله اصلی از نقش والدین در طول یادگیری برخط در خانه، شامل سازماندهی، تسهیلگری، پایش و نظارت، ایجاد انگیزه، پرورش عوامل محیطی و پشتیبانی از راهبردهای مجازی در یادگیری کودکان در شرایط همه­‌گیری شناسایی شده است. همچنین نتایج نشان داد که چارچوب مشارکت سازمانهای اجتماعی تحصیلی دارای پتانسیل قوی برای درک پژوهشها در زمینۀ نقشهای والدین است، اما برخی از نقشهای والدین همچون پشتیبانی از راهبردهای مجازی کاملاً در چارچوب موردنظر قرار نمی‌گیرند.
واژه‌های کلیدی: آموزش از راه دور، نقشهای والدین، دوره آموزش عمومی، یادگیری برخط، کووید-19
متن کامل [PDF 499 kb]   (11 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/29 | پذیرش: 1401/8/21 | انتشار: 1404/4/6
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azodolmolki S. Exploring the Concept of Parental Participation in Online General Education during the COVID-19 Pandemic: A Synthesis Study. QJFR 2025; 22 (1) :25-44
URL: http://qjfr.ir/article-1-2163-fa.html

عضدالملکی سودابه. واکاوی مفهوم نقشهای تحصیلی مشارکت والدین درآموزش دوره عمومی برخط مدارس در دوران شیوع کرونا: مطالعه سنتزپژوهی. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1404; 22 (1) :25-44

URL: http://qjfr.ir/article-1-2163-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 1 - ( 4-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4713