Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 15, Number 3 (2018-12)


Identifying Family Barriers to Student Questioning in Primary School
شناسایی موانع خانوادگی مؤثر بر پرسشگری دانش آموزان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Emotion Regulation Strategies and Emotional Self-Regulation in 12-16 Year Old Boys with and without Drug-Addicted Parents in Masjed Soleyman 
مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و خود- تنظیمی عاطفی در دانش آموزان 16-12 سال پسر با و بدون والدین معتاد شهرستان مسجد سلیمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structural Relationship between Generation Gap and Internet Addiction among Adolescents
ارتباط ساختاری شکاف میان- نسلی با اعتیاد به اینترنت در میان نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Causal Relationship between Family Factors and Reading Literacy among Iranian 4th Graders: The Mediating Role of Valuing Reading and Reading Habits of Students (Findings from PIRLS 2011)
رابطه علّی عوامل خانوادگی و سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی کشور با میانجیگری ارزش‌گذاری به خواندن و عادات مطالعه دانش‌آموزان (براساس داده های پرلز 2011) 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Content Analysis of Grades 2-6 Hedyehayeh Aseman Textbooks to Assess their Consistency with Core Competencies of the National Curriculum
تحلیل محتوای کتابهای درسی هدیه های آسمان پایه دوم تا ششم دورۀ ابتدایی و میزان انطباق آنها با شایستگیهای پایه سند برنامه درسی ملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Psychological Hardiness, Coping Styles, Emotion Regulation, and Tendency toward Addiction among Students
رابطۀ میان سرسختی روانشناختی، سبکهای مقابله ای و تنظیم هیجانی با گرایش به اعتیاد در دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Components of Teacher Training System Based on the Fundamental Reform Documents of Education
تبیین مؤلفه های نظام تربیت معلم با توجه به اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles