Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 15, Number 1 (2018-6)


An Investigation of the Relationship between Hidden Curriculum and Students’ Emotional Intelligence
بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با هوش هیجانی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Discourse-Based Mathematics Instruction on Fourth Graders’ Math Performance
تأثیر آموزش مبتنی بر گفتمان ریاضی بر توانایی عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Sociological Explanation for Students' Tendency towards New Quasi-Religious Movements (Case Study: Students in East Azerbaijan Province) 
تبیین جامعه‌شناختی تمایل دانش‌آموزان به جنبشهای نوین شبه‌دینی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان استان آذربایجان‌شرقی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between the Use of Virtual Social Networks, Perception of Social Interactions, Narcissism, and Positive Feelings toward Spouse among Couples Using Social Networks
رابطۀ استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی با ادراک تعاملات اجتماعی، شخصیت خودشیفته و احساس مثبت نسبت به همسر در زوجین استفاده کننده از شبکه‌های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Emotionally Focused Couple Therapy in Improving Marital Adjustment and Couples’ Intimacy
اثربخشی زوج درمانی هیجان- محور بر بهبود سازگاری زناشویی و صمیمیت زوجها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers’ Perception of their Social Status: A Phenomenological Study Based on their Lived Experiences
بازنمایی ادراک و تجربه زیسته معلمان از منزلت اجتماعی‌شان: مطالعه‌ای به روش پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Philosophy for Children (P4C) Using a Community of Inquiry Method and its Impact on Students’ Accountability
تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان (P4C) به روش پژوهش مشارکتی بر مسئولیت پذیری دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles