Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 21, Number 3 (2024-12)


Explaining the Elements of a Professional Training Program for Parental Participation for Teachers in In-Service Courses
تبیین عناصر برنامه آموزش حرفه ای مشارکت والدین به معلمان در دوره‌های ضمن خدمت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing a Causal Model of Successful Academic Identity Based on Family Emotional Climate: The Mediating Role of Mindfulness
ارائه مدل علی هویت تحصیلی موفق بر اساس جو عاطفی خانواده: نقش ذهن آگاهی به مثابه یک متغیر میانجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing an Early Intervention Program for Children from Divorced Families with Emotional-Behavioral Disorders Based on a Cognitive-Behavioral Approach and its Effectiveness on the Anxiety of Children from Divorced Families
تدوین برنامه مداخله ای بهنگام ویژه کودکان خانواده طلاق با اختلالات عاطفی- رفتاری مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری و اثربخشی آن بر اضطراب کودکان خانواده طلاق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Mindful Parenting and Internalizing and Externalizing Problems in Adolescents: The Mediating Role of Adjustment and Self-Disclosure
رابطه فرزندپروری ذهن آگاهانه با مشکلات درونی سازی و برونی سازی نوجوانان: نقش میانجیگری سازگاری و خودافشایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Finding a Model for the Structural Relationships of Parental Communication Patterns and Communication Skills in Adolescents with the Mediating Role of Cognitive Emotion Regulation and Mindfulness
مدل یابی معادلات ساختاری الگوهای ارتباطی والدین با مهارتهای ارتباطی در نوجوانان با میانجیگری تنظیم شناختی هیجان و ذهن آگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes towards Virtual Learning and its Relationship with Job Motivation and Self-Efficacy of Physical Education Teachers in Ahvaz During the COVID-19 Pandemic
نگرش به آموزش مجازی و رابطه آن با انگیزش شغلی و خودکارآمدی معلمان درس تربیت بدنی شهر اهواز در دوران کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Social Anxiety in the Relationship between Family Functioning and Students' Loneliness
نقش واسطه ای اضطراب اجتماعی در‌ رابطه میان کارکردهای خانواده و احساس ‌تنهایی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Family Functioning, Quality of Interpersonal Relationships, and Family Socio-economic Status with Adolescent Aggression
رابطه کارکرد خانواده، کیفیت روابط میان- فردی و وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده با پرخاشگری نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Students' Achievement Behaviors through Perceptions of Classroom and Family Environment: Are Academic Emotions Mediators in this Relationship?
پیش بینی رفتارهای پیشرفت دانش آموزان از طریق ادراک محیط کلاسی و خانوادگی: آیا هیجانهای تحصیلی میانجی این رابطه هستند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching the Quranic Parenting Model to Mothers and Examining its Impact on the Mental Health of Primary School Students in Qaem Shahr during the 2020-2021 Academic Year
آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تأثیر آن بر سلامت روان دانش‌آموزان دبستانی قائم‌شهر در سال تحصیلی 1400-1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles