[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 21، شماره 3 - ( 10-1403 ) ::
جلد 21 شماره 3 صفحات 22-7 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تأثیر آن بر سلامت روان دانش‌آموزان دبستانی قائم‌شهر در سال تحصیلی 1400-1399
محمد آریانا ، عبدالله معتمدی ، احمد برجعلی ، سعید بهشتی ، جلیل یونسی
چکیده:   (139 مشاهده)
هدف این پژوهش آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تأثیر آن بر سلامت‌ روان دانش‌آموزان دبستانی بود. روش این پژوهش نیمه‌آزمایشی بود که با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری پژوهش همه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه ششم شهر قائم‌شهر به همراه مادرانشان در سال تحصیلی 1400-1399 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کوهن صد نفر (50 دختر و 50 پسر) تخمین زده شد که به صورت تصادفی خوشه‌ای انتخاب، سپس به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 50 نفر) تقسیم شدند. ابتدا هر دو گروه به پرسشنامه سلامت روان کیز به عنوان پیش‌آزمون پاسخ دادند. سپس الگوی فرزندپروری قرآنی در 12 جلسه 90 دقیقه‌ای به مادران گروه آزمایش آموزش داده شد. سپس هر دو گروه از دانش‌آموزان مجدداً به پرسشنامه سلامت روان کیز پاسخ دادند. داده‌های به دست آمده به روش تحلیل کوواریانس تک‌متغیره با نرم‌افزار SPSS v.22 تحلیل شدند. یافته‌ها نشان دادند که آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران بر بهبود سلامت روان دانش‌آموزان مؤثر است  (0/001>P-value، =(98و1)F). بنابراین این روش آموزشی می‌تواند به منزلۀ روشی مؤثر در حوزه خانواده و فرزندپروری برای ارتقای سطح سلامت فرزندان به کار گرفته شود.

واژه‌های کلیدی: سبک فرزندپروری، سلامت روان، قرآن، دانش‌آموزان دبستانی
متن کامل [PDF 510 kb]   (146 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/4 | پذیرش: 1401/3/9 | انتشار: 1403/10/3
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aryana M, Motamedi A, Borjali A, Beheshti S, Younesi J. Teaching the Quranic Parenting Model to Mothers and Examining its Impact on the Mental Health of Primary School Students in Qaem Shahr during the 2020-2021 Academic Year. QJFR 2024; 21 (3) :7-22
URL: http://qjfr.ir/article-1-2013-fa.html

آریانا محمد، معتمدی عبدالله، برجعلی احمد، بهشتی سعید، یونسی جلیل. آموزش الگوی فرزندپروری قرآنی به مادران و بررسی تأثیر آن بر سلامت روان دانش‌آموزان دبستانی قائم‌شهر در سال تحصیلی 1400-1399. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1403; 21 (3) :7-22

URL: http://qjfr.ir/article-1-2013-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 3 - ( 10-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660