Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 19, Number 2 (2022-8)


The Impact of the Training in Transactional Analysis on Emotional Self-Regulation of Female Students who were in Conflict with their Parents
اثربخشی آموزش مفاهیم تحلیل روابط متقابل بر خودتنظیمی هیجانی دختران دارای تعارض با والدین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Family Atmosphere, School Value and Academic Buoyancy: The Mediating Role of Perceived Self-Efficacy
رابطه‌ جو عاطفی خانواده و ارزش مدرسه با سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی ادراک‌شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Group Parenting Training for Mothers based on Acceptance and Commitment in Reducing Symptoms of Externalizing Disorders in Children
اثربخشی آموزش گروهی فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد به مادران بر نشانه های اختلالات برونی سازی شده کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Primary School Principals’ Development based on Self-Determination Theory and their Conflict Management Styles
بررسی رابطه رشدیافتگی مدیران بر اساس نظریه خودتعیین‌گری با سبک مدیریت تعارض در مدارس ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mothers' Interpretation of E-learning during COVID-19 Pandemic
تفسیر مادران از آموزش الکترونیکی در شرایط انتشار ویروس کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of the Effectiveness of Sandplay and Storytelling Therapy in Shyness and Assertiveness of Primary School Children in Gonbad-e Kavus
مقایسه اثربخشی شن بازی درمانی و قصه درمانی برکمرویی و ابراز وجود کودکان دبستانی شهرستان گنبد کاووس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Integrated Multilevel Evaluation Model: A Case Study of the School Peer Counseling Program
ارزشیابی چندسطحی تلفیقی: تدوین مدل (مطالعه موردی طرح همیار مشاور مدارس)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of a Training Program based on Resilience Components on the Cognitive Emotion Regulation of Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder
اثربخشی برنامۀآموزشی مبتنی بر مؤلفه‌های تاب‌آوری بر تنظیم شناختی هیجان مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles