Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 18, Number 2 (2021-9)


Prediction of Love Stories and Love Styles based on Early Maladaptive Schemas
پیش بینی قصه های عشق و سبکهای عشق ورزی از روی طرحواره های ناسازگار اولیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Acceptance and Commitment Therapy on Social Acceptance and Loneliness of Women
اثربخشی مهارتهای مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان پذیرش اجتماعی و احساس تنهایی در بانوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Characteristics of Desirable Schools from the Beneficiaries’ Point of View: Sixth Grade Students and their Parents (Case Study: Ardabil Primary Schools)
ویژگیهای مدرسه مطلوب از نظر ذینفعان: دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و اولیای دانش آموزان (مورد مطالعه مدارس دوره ابتدایی شهر اردبیل)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of the Effectiveness of Emotionally Focused and Schema Therapies in Reducing Externalizing Problems of Children in Female-Headed Households
مقایسه اثربخشی رویکرد هیجان - مدار و طرحواره- درمانی بر مشکلات برونی سازی فرزندانِ مادران سرپرست خانوار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Family-Based Cognitive-Behavioral Therapy in Improving the Relationships between Adolescents with Obsessive-Compulsive Disorder and their Parents
اثربخشی خانواده- درمانی به شیوۀ شناختی- رفتاری بر بهبود ارتباطات میان والدین و نوجوانان مبتلا به اختلال وسواسی- جبری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Training in Strengthening Families Program on Mental Health and Quality of School Life of Teenagers Aged 10-14
اثربخشی آموزش برنامه تقویت خانواده بر سلامت روان و کیفیت زندگی در مدرسه نوجوانان ۱۴-۱۰ سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation of the Relationship between Critical Thinking, Academic Optimism, and Educational Philosophy among Senior Secondary School Teachers
بررسی رابطۀ گرایش به تفکر انتقادی و خوش‌بینی تحصیلی با فلسفه آموزشی معلمان دورۀ متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Purposeful-Based Multiple Family Group Therapy in Development of Purposeful Thinking among Female 12th Graders in Bojnord
اثربخشی گروه - درمانی چند خانواده ای متمرکز بر هدف، بر ایجاد سبک فکری هدفمند در نوجوانان سال آخر دبیرستانهای دولتی شهر بجنورد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles