Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 20, Number 4 (2024-3)


The Effectiveness of Mindfulness-Based Intervention upon Communication Skills and Creativity of Elementary School Students
اثربخشی مداخله مبتنی بر ذهن آگاهی بر مهارتهای ارتباطی و خلاقیت دانش آموزان دورۀ ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Family Barriers to Participation of Iranian Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder in Physical Activities
موانع خانوادگی مشارکت کودکان و نوجوانان دارای اختلال طیف اوتیسم ایران در فعالیتهای بدنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a Structural Model of Social Anxiety Based on Early Maladaptive Schemas Mediated by Family Functioning
ارائه الگوی ساختاری اضطراب اجتماعی بر اساس طرحواره های ناسازگار اولیه با میانجیگری عملکرد خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Perceived Autonomy Support, Sport Motivation and the Level of Physical Activity among Male Junior High School Students in Tehran with the Mediating Role of Autonomy Motivation and Fear of Failure
بررسی رابطه حمایت خودمختاری ادراک شده با انگیزش ورزشی و میزان پرداختن به فعالیتهای ورزشی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول شهر تهران با نقش میانجی انگیزش خودمختاری و ترس از شکست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Guided Exploratory Teaching Method on Achievement Emotions of Elementary School Sixth Graders
تأثیر روش تدریس اکتشافی هدایت شده بر هیجانات پیشرفت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Factors Affecting Academic Demotivation among Junior High School Students in Rural Areas of Chahar Borj City: A Phenomenological Approach
شناسایی عوامل بی‌انگیزگی تحصیلی دانش آموزان دورۀ متوسطه اول مناطق روستایی شهرستان چهاربرج: رویکرد پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of the Effectiveness of Multidimensional Cognitive-Motivational Intervention and Mindfulness Training on Academic Self-Efficacy and Achievement Goal Orientation of Female Elementary School Students
مقایسه اثربخشی مداخله چندبعدی انگیزشی- شناختی و هوشیاری در لحظه ها بر خودکارآمدی تحصیلی و جهت گیری هدف تبحری دانش آموزان دختر دورۀ ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Aggression and Moral Identity Based on Family Cohesion, Family Communication Patterns and Family Social Support
پیش بینی پرخاشگری و هویت اخلاقی براساس انسجام خانواده، الگوی ارتباطی و حمایت اجتماعی خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Smart Childbearing and Wise Parenting (Futuristic)
فرزندآوری هوشمندانه و فرزندپروری عاقلانه (آینده نگر)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles