Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 15, Number 2 (2018-9)


Predicting High School Teachers’ Emotional Intelligence Based on their Attachment Styles
پیش بینی هوش هیجانی بر اساس سبکهای دلبستگی در دبیران دبیرستانها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Marital Offence-Specific Forgiveness and Semantic Differential of Sex Roles in Marital Satisfaction of Married Teachers in Zahedan
نقش بخشش رنجش خاطر زناشویی و تفاوتهای معنایی نقش جنسی در رضایت زناشویی معلمان متأهل شهرستان زاهدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of Academic Achievement, Motivation and Self-Efficacy of High Schools Girls Based on their Mothers’ Engagement with Children’s Learning
مقایسۀ پیشرفت، انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی دختران دو گروه از مادران با همکاری بالا و پایین در امور تحصیلی 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Group Logotherapy with a Religion-Based Approach on Students’ Aggression and Hopelessness
بررسی تاثیر معنادرمانی گروهی (با رویکرد دینی) بر پرخاشگری و ناامیدی دانش آموزان 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Mothers’ Emotional Intelligence, Resilience, and Positive Thinking and Preschoolers’ Separation Anxiety
بررسی رابطه هوش هیجانی، تاب آوری و مثبت اندیشی مادران با اضطراب جدایی کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Theoretical Explanation for the Relationship between Types of Division of Labor and Emotion Management in Working Women
تبیین نظری رابطه انواع تقسیم کار با مدیریت احساس زنان شاغل در خانواده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Enriching Home Learning Environment of Gifted Children: A Comparison between those who did Grade Skipping and their Counterparts
غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles