[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 15، شماره 2 - ( 6-1397 ) ::
جلد 15 شماره 2 صفحات 30-7 برگشت به فهرست نسخه ها
غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی 
ابراهیم طلایی ، حمیدرضا حسن آبادی ، گلرخ برارپور ، آزاده سید میرزایی جهقی ، علیرضا بانشی
چکیده:   (4233 مشاهده)
این مطالعه، "محیط یادگیری خانه" دانش‌آموزان جهشی و همتایان غیر جهشی آنها را با در نظر گرفتن دو مؤلفه‌ میزان مشارکت والدین در فعالیتهای یادگیری کودک در خانه و همچنین مشارکت والدین در اجتماعات محلی به همراه دانش‌آموزان مقایسه کرده است. محیط یادگیری خانه یکی از عناصر مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و رشد اجتماعی عاطفی آنهاست. فرضیه این است که دانش آموزان جهشی نسبت به گروههای همتا، دارای محیط یادگیری غنی­‌تر در خانه باشند. در این مطالعه طولی، یک گروه آزمایشی (آنهایی که از پایه دوم به چهارم جهش کرده اند) و دو گروه همتا (الف: همکلاسیهای قدیم گروه آزمایشی که جهش نکرده و به صورت عادی به پایه سوم رفته اند؛ ب: همکلاسیهای جدید گروه آزمایشی که در پایه چهارم اند، اما یک سال از نظر سنی بزرگترند) در نظر گرفته شده اند. نتایج حاصل از مقایسه سه گروه حاکی از این است که مشارکت و درگیری والدین در هر سه گروه تقریباً یکسان بوده و در این زمینه تفاوتی معنادار میان سه گروه دیده نشده است. همچنین میزان همکاری با اجتماعات محلی در هر سه گروه مشابه گزارش شده و تفاوت در سه گروه آزمودنی معنادار نبوده است. این یافته با فرضیه مقاله مغایرت دارد و تبیین آن گرچه نیازمند داده­‌های بیشتری است اما می‌­تواند نشان دهد یا همه والدین (اعم از والدین دانش آموزان جهش کرده و جهش نکرده) به غنی سازی محیط یادگیری خانه به یک اندازه همت می‌گمارند یا اینکه والدین جهشی زیر حد انتظار، در این زمینه اقدام می­کنند.
 
واژه‌های کلیدی: جهش تحصیلی، محیط یادگیری خانه، مشارکت والدین، همکاری با اجتماعات محلی
متن کامل [PDF 1533 kb]   (3697 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/11/14 | پذیرش: 1396/9/4 | انتشار: 1397/6/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Talaee, Ph.D. E, Hassanabadi, Ph.D. H, Bararpour G, Seyed Mirzaee Jehaghi A, Baneshi A. Enriching Home Learning Environment of Gifted Children: A Comparison between those who did Grade Skipping and their Counterparts. QJFR 2018; 15 (2) :7-30
URL: http://qjfr.ir/article-1-689-fa.html

طلایی ابراهیم، حسن آبادی حمیدرضا، برارپور گلرخ، سید میرزایی جهقی آزاده، بانشی علیرضا. غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی . فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1397; 15 (2) :7-30

URL: http://qjfr.ir/article-1-689-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 2 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660