Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 18, Number 4 (2022-3)


The Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy in Reducing the Symptoms of Anxiety Disorders in Children from at Risk Families
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش نشانه های اختلالهای اضطرابی کودکان خانواده های پرآسیب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Teaching Emotion Regulation Strategies in Academic Engagement, Academic Help-Seeking, and Academic Procrastination among Female Senior High School Students
اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر اشتیاق تحصیلی، کمک‌طلبی یادگیری و اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Organizational Support and Research Self-efficacy: The Moderating Role of Development of Teachers’ Capability of Futurology
رابطه میان حمایت سازمانی و خودکارآمدی پژوهشی با نقش میانجی‌ رشد توانایی آینده‌پژوهی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Self-Acceptance, Decision-Making Styles, and Hope for Life among Orphaned and Abandoned Students
رابطه پذیرش خود و سبکهای تصمیم‌گیری با امید به زندگی در دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Unhealthy Eating Behaviors and Attitudes Based on Concerns about Body Deformity, Difficulty in Emotion Regulation, and Dysfunctional Reactions in Adolescent Girls
نقش پیش بینی کننده رفتارها و نگرشهای ناسالم خوردن بر اساس نگرانی از بدریخت انگاری بدن، دشواری در تنظیم هیجان و واکنشهای ناکارآمد دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the Structural Relations among School Bonding, Identity Styles, and Family Climate with Mediation of Self-Compassion
مدل‌یابی پیوند با مدرسه بر اساس سبکهای هویت و جو خانواده با میانجیگری نقش خودشفقت‌ورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Students’ Academic Engagement Based on Academic Support and Family Emotional Climate: The Mediating Role of Academic Emotions
پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده و حمایت تحصیلی در دانش‌آموزان: نقش میانجی هیجانهای تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Evaluation of the Psychometric Properties of Multiple Intelligences Scale for Iranian Primary School Students – The Parent Form
ساخت و بررسی ویژگیهای روان‌سنجی فرم والد مقیاس بومی سنجش هوشهای چندگانه برای دانش‌آموزان دورۀ اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles