Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 17, Number 4 (2021-3)


Writing and Publishing Textbooks and Students' Rights from the Perspective of Islam and Intellectual Property Rights
تألیف و نشر کتابهای درسی و حقوق دانش‌آموزان از دیدگاه اسلام و حقوق مالکیت فکری 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effects of Participatory and Competitive Teaching Methods on Sports Participation of Students with Social Physique Anxiety
مقایسه تأثیر شیوه تدریس مشارکتی و رقابتی بر میزان مشارکت ورزشی دانش آموزان دچار اضطراب اجتماعی اندام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Gender-Oriented Education: A New Approach to Gender Equity
آموزش هوشیار به جنسیت: رویکردی نو در موضوع عدالت جنسیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Analysis of the Relationship between Institutional Trust, Work Engagement, and Performance of Physical Education Teachers in the Cities of Tehran Province
تحلیل رابطه اعتماد نهادی با اشتیاق شغلی و عملکرد معلمان تربیت بدنی شهرستانهای استان تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Family Environment, Social Skills, and Problem Solving among Female High School Students
رابطه محیط خانواده با مهارتهای اجتماعی و حل مسأله دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Causal Relationship between Family Cohesion, Family Conflict, and School Satisfaction Mediated by Self-Efficacy among Female Elementary School Students
رابطۀ علّی انسجام و تعارض خانواده با رضایت از مدرسه با میانجیگری خودکارآمدی در دانش آموزان دختر دورۀ ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Integrative Self-Knowledge in the Relationship between Family Emotional Atmosphere and Self-Control among High School Students in Naqadeh
نقش واسطه ای خودشناسی انسجامی در رابطه میان جو عاطفی خانواده و خودکنترلی دانش‌آموزان متوسطه شهرستان نقده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of the Metacognitive Knowledge of Weak and Strong Students in Problem Solving
مقایسه دانش فراشناختی دانش آموزان قوی و ضعیف در حل مسأله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles