Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Family and Research

فصلنامه خانواده و پژوهش



Volume 16, Number 1 (2019-6)


The Relationship between Personality Traits, Parental Involvement in their Children's Education, and Students’ Academic Motivation
رابطۀ ویژگیهای شخصیتی و درگیری والدین در امور تحصیلی فرزندان با انگیزش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of a Model for Effective Junior High Schools
تدوین الگویی برای مدرسه اثربخش در دورۀ اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Social Capital on Teachers’ Job Satisfaction in Yazd
تأثیر سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی معلمان شهر یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Experience of Online Communication from the Perspective of Adolescents: A Qualitative Study
تجربه روابط آنلاین از دیدگاه دختران نوجوان: مطالعه کیفی در آسیب شناسی روابط سایبری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Sociological Study of Teachers’ Social Participation and Factors Affecting it
بررسی جامعه‌شناختی مشارکت اجتماعی معلمان و عوامل مؤثر بر آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Research-Engaged School: The Development and Test of a Causal Model through an Exploratory Mixed Methods Design
مدرسه پژوهش محور: تدوین و آزمون یک الگوی علی به روش ترکیبی اکتشافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Anti-Bullying Skills Training through Storytelling in Reducing the Prevalence of Victimization in 7- to 9-Year-Old School Boys
اثربخشی آموزش مهارتهای مقابله با زورگویی از طریق قصه گویی بر کاهش قربانی شدن در دانش آموزان پسر 7 تا 9 ساله 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles