رابطه کیفیت دلبستگی و ازخودبیگانگی روانی با رفتارهای جامعهستیزانه در دانشآموزان
|
عزت اله میرزایی ، ندا افشاریان |
|
|
چکیده: (4135 مشاهده) |
این پژوهش با هدف تعیین رابطه ابعاد دلبستگی به والدین و همسالان و ازخودبیگانگی روانی با رفتارهای جامعهستیزانه دانشآموزان انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری همه دانشآموزان پایه سوم دوره متوسطه اول شهر کازرون در سال تحصیلی 95-1394 و نمونه پژوهش شامل 340 دانشآموز (186 دختر و 154 پسر)پایه سوم دوره متوسطه اول بود که به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. دادهها با سیاهه دلبستگی به والدین و همسالان (آرمسدن و گرینبرگ، 1987)، پرسشنامه ازخودبیگانگی روانی (قائمیفر، 1386) و فرم رفتار خرابکارانه (نیک اختر، 1378) گردآوری شدند و با نرم افزار آماری SPSS19 و با بهکارگیری روشهای آمار توصیفی، آزمون همبستگی پیرسون، آزمون T مستقل و تحلیل رگرسیون گامبهگام تحلیل شدند. نتایج آزمونT مستقل نشان داد که دو گروه پسران و دختران در میزان ارتکاب رفتارهای جامعهستیزانه، تفاوتی معنادار ندارند (05/0
|
|
واژههای کلیدی: ازخودبیگانگی روانی، دلبستگی، رفتار جامعهستیزانه، دانشآموزان سال سوم دوره متوسطه اول |
|
متن کامل [PDF 654 kb]
(1935 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1396/2/24 | پذیرش: 1396/7/1 | انتشار: 1396/11/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|