[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 12، شماره 4 - ( 12-1394 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 41-56 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان در هزارۀ سوم
امینه احمدی
چکیده:   (1434 مشاهده)

رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان در هزارۀ سوم

دکتر امینه احمدی1

چکیده

در عصر حاضر، دانش آموزان برای رویارویی با تحولات شگفت انگیز هزاره سوم میلادی باید مهارتهای تفکر انتقادی و خلاق خود را به منظور تصمیم ­گیری مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند. هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان دختر دورۀ متوسطه اول مدارس شهر تهران در هزاره سوم است. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای 400 نفر بوده است. برای گرد‌آوری داده‌ها از پرسشنامه آموزش مجازی و پرسشنامه خلاقیت عابدینی (1372) استفاده شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. داده‌های پژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان داده که میان میزان بهره­ گیری از فناوری اطلاعات وارتباطات وخلاقیت و هر یک از مؤلفه‌های آن (سیالی،بسط،ابتکار،انعطاف‌پذیری) رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. استفاده از آموزش مجازی خلاقیت ومؤلفه‌های سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری را پیش‌بینی می‌کند و از لحاظ آماری معنا‌دار است.

کلید واژگان: آموزش مجازی، خلاقیت، هزاره سوم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاریخ دریافت: 5/7/94               تاریخ پذیرش: 12/11/94

1. استادیار دانشگاه آزاداسلامی دانشکده روان­شناسی وعلوم تربیتی، واحد تهران جنوبahmadi_a30203@yahoo.com

واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، خلاقیت، هزاره سوم
متن کامل [PDF 590 kb]   (201 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۵/۹/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۷
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship between Virtual Education and Students’ Creativity in the Third Millennium. QJFR. 2016; 12 (4) :41-56
URL: http://qjfr.ir/article-1-39-fa.html

احمدی امینه. رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان در هزارۀ سوم. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1394; 12 (4) :41-56

URL: http://qjfr.ir/article-1-39-fa.html



دوره 12، شماره 4 - ( 12-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3974