[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 22، شماره 2 - ( 7-1404 ) ::
جلد 22 شماره 2 صفحات 176-159 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل توسعه ورزش دانش آموزی مبتنی بر یادگیری مادام العمر در شهر یادگیرنده: نظریه داده بنیاد
علی بسطامی ، سیده فریده هادوی ، رحیم رمضانی نژاد
چکیده:   (26 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی توسعه ورزش دانش‌آموزی مبتنی بر یادگیری مادام‌العمر و توسعه پایدار در ورزش مدارس بود. روش پژوهش بر اساس نظریه داده‌بنیاد مبتنی بر رویکرد سیستماتیک بود. شرکت‌کنندگان این پژوهش را همه متخصصانی تشکیل دادند که دانش و تجربه کافی در حوزه ورزش دانش‌آموزی داشتند (n=15). روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و معیار- محور بود. ابزار اندازه‌گیری مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته بود. نتایج نشان می­‌دهد که بستر به وجود آورنده توسعه ورزش دانش‌آموزی مبتنی بر یادگیری مادام‌العمر و توسعه پایدار در ورزش مدارس امکانات و تجهیزات ورزشی، مدیریت و اهمیت به تخصص­‌گرایی در مدارس و تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. شرایط مداخله‌گر شامل عوامل تسهیل‌کننده و عوامل بازدارنده بودند و شرایط زمینه‌ای نیز شامل منابع انسانی، عوامل زیرساختی و مالی، فرهنگ‌سازی ورزش، هماهنگی نهادهای متولی و عوامل مختص دانش‌­آموزان بودند. راهبردها شامل مدیریت ورزش مدارس، تعامل داخلی و بین‌المللی، عوامل مالی و اقتصادی و عوامل آموزشی و پژوهشی بودند و درنهایت پیامد شامل عامل مختص دانش­‌آموزان و ورزش مدارس، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، عوامل فرهنگی و اجتماعی و عامل سلامتی شده است. به‌طورکلی نتیجه الگو نشان می‌دهد که تجهیز امکانات در ورزش مدارس، توجه به تخصص‌­گرایی و مدیریت پیشرفته و هماهنگی و تعامل میان نهادهای متولی می‌تواند سبب بهبود عملکرد و وضعیت دانش‌­آموزان، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی، تأثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی و درنهایت بهبود بیماریهای روحی، روانی و جسمی شود.
واژه‌های کلیدی: ورزش دانش آموزی، سبک زندگی سالم، آموزش و پژوهش، نظریه داده بنیاد
متن کامل [PDF 454 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/3/3 | پذیرش: 1402/8/9 | انتشار: 1404/7/17
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bastami A, Hadavi S F, RamezaniNezhad R. Designing a Model for Student Sports Development Based on Lifelong Learning in a Learning City: A Grounded Theory Approach. QJFR 2025; 22 (2) :159-176
URL: http://qjfr.ir/article-1-2465-fa.html

بسطامی علی، هادوی سیده فریده، رمضانی نژاد رحیم. طراحی مدل توسعه ورزش دانش آموزی مبتنی بر یادگیری مادام العمر در شهر یادگیرنده: نظریه داده بنیاد. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1404; 22 (2) :159-176

URL: http://qjfr.ir/article-1-2465-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 2 - ( 7-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4725