[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 16، شماره 3 - ( 9-1398 ) ::
جلد 16 شماره 3 صفحات 52-29 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده
خدیجه علی آبادی ، سیروس معدندار ، رضا محمدکاظمی ، عباس عباس پور ، محمدقلی میناوند
چکیده:   (2794 مشاهده)
در اقتصاد پویای جهان امروز، رویکردهای سنتی کسب و کار دیگر پاسخگوی نیازهای رشد و بقا و رقابت در بازار نیستند و کارآفرینی به مثابۀ یک ضرورت، پیش روی  خانواده­‌ها، نهادها و افراد قرار می­گیرد و یکی از دغدغه‌های اساسی، ایجاد اشتغال مولد برای جوانان کشورمان است. از این رو باید با برنامه‌ریزی، امکانات لازم برای کارآفرینی آنان فراهم شود. فضای مطلوب درون خانواده و همراهی رسانه­‌ها به ویژه تلویزیون این امکان را به جوانان می‌دهد تا با گسست از عادتها و باورهای ناقص خود در پی تغییر اندیشه و عملکرد خود در روند کارآفرینی باشند. با توجه به فراگیری تلویزیون پس از خانواده و نهادهای حکومتی، این رسانه می‌تواند در تحقق بخشیدن به این رسالت خطیر نقشی انکارناپذیر داشته باشد. این مقاله، با رویکرد کمّی به بررسی تأثیر برنامه­‌های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده پرداخته است. داده­‌ها با استفاده از پرسشنامه و با رویکرد خوشه ای از چهار منطقه شهر تهران و از میان 346 نفراز افراد ساکن گردآوری شده است. تحلیل داده‌­ها با رویکرد مدل‌­یابی معادلات ساختاری و با نرم­‌افزار لیزرل انجام یافته است. یافته‌­های تحقیق بیانگر آن است که محتوای کارآفرینی برنامه تلویزیونی از طریق نگرش فردی، حمایت خانواده، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده، قصد کارآفرینانه را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین تأثیر محتوای اجتماعی برنامه تلویزیونی به طور میانجیگری شده و از طریق نگرش فردی، حمایت خانواده، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد کارآفرینانه، مورد تایید قرار گرفته است. 
واژه‌های کلیدی: حمایت خانواده، قصد کارآفرینانه، محتوای کارآفرینی
متن کامل [PDF 616 kb]   (1235 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/23 | پذیرش: 1398/8/25 | انتشار: 1398/9/27
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

AliAbadi, Ph.D. K, Ma’dandar S, MohammadKazemi, Ph.D. R, Abbaspour, Ph.D. A, Minavand, Ph.D. M. The Impact of Entrepreneurship Television Programs on Entrepreneurial Intentions: The Mediating Role of Family Support. QJFR 2019; 16 (3) :29-52
URL: http://qjfr.ir/article-1-1226-fa.html

علی آبادی خدیجه، معدندار سیروس، محمدکاظمی رضا، عباس پور عباس، میناوند محمدقلی. بررسی تأثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1398; 16 (3) :29-52

URL: http://qjfr.ir/article-1-1226-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 3 - ( 9-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660