[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 21، شماره 4 - ( 12-1403 ) ::
جلد 21 شماره 4 صفحات 64-45 برگشت به فهرست نسخه ها
بازنگری در عملکرد انجمنهای اولیا و مربیان از منظر والدین: (با محوریت کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان)
معصومه میرزائی
چکیده:   (386 مشاهده)
ارتباط مستمر اولیا و مربیان یکی از اصول اساسی پویایی نظام تعلیم و تربیت است. پرورش انسانهای سالم و متعادل از اهداف آموزش و پرورش است که برای تحقق بخشیدن آن هم‌­اندیشی دو نهاد خانواده و مدرسه ضروری است. پژوهش حاضر به منظور رسیدن به درک عمیق تجارب والدین از حضور فعال در نشستهای انجمن اولیا و مربیان به منظور بهبود عملکرد جلسات هم‌­اندیشی در کنترل رفتارهای نابهنجار دانش‌­آموزان، به صورت کیفی و با تأکید بر رویکرد پدیدارشناسی(به روش کولایزی) انجام شده است. به منظور گردآوری داده‌­ها با 20 تن از والدین مصاحبه نیمه­‌ساختار­یافته صورت گرفته است. مشارکت­‌کنندگان با روش نمونه­‌گیری هدفمند از میان والدین ناحیه 3 شهر کرمانشاه ­انتخاب شدند. داده‌­های پژوهش با نرم‌­افزار MAXQDA مورد تحلیل قرار گرفت. طبق یافته‌­های به دست آمده، بهبود عملکرد نشستهای انجمن اولیا و مربیان به منظور مدیریت رفتارهای نامتعارف دانش‌­آموزان، در سه مضمون اصلی راهبردهای مشارکتی در طرح­‌ریزی جلسات، راهبردهای ارتقای کیفیت در تعاملات و پویایی در راهبردهای عملیاتی کنترل انحرافات دسته‌­بندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد که برقراری پیوندهای ارتباطی سازنده در جلسات انجمن اولیا و مربیان می‌­تواند در بهینه­‌سازی ظرفیتهای حمایتگری از دانش‌­آموزان و کنترل رفتارهای نابهنجار آنان اثربخش باشد.  
واژه‌های کلیدی: دانش آموزان، رفتار نابهنجار، انجمن اولیا و مربیان، تعلیم و تربیت، مشارکت
متن کامل [PDF 572 kb]   (239 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/1/22 | پذیرش: 1403/7/14 | انتشار: 1403/12/20
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaei M. Review of the Performance of Parent-Teacher Associations from the Perspective of Parents: (Centered on Controlling Students’ Misbehaviors). QJFR 2025; 21 (4) :45-64
URL: http://qjfr.ir/article-1-2693-fa.html

میرزائی معصومه. بازنگری در عملکرد انجمنهای اولیا و مربیان از منظر والدین: (با محوریت کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان). فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1403; 21 (4) :45-64

URL: http://qjfr.ir/article-1-2693-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 4 - ( 12-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710