[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 10، شماره 4 - ( 11-1392 ) ::
جلد 10 شماره 4 صفحات 82-67 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش خودکارآمدی و مهارتهای زندگی در پیش‌بینی بهزیستی روانشناختی دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان هرمزگان
طاهره احمدی سرخونی ، سمیه سعادت‌زاده ، حسین زینلی پور
چکیده:   (4221 مشاهده)

نقش خودکارآمدی و مهارتهای زندگی در پیش‌بینی بهزیستی روانشناختی دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان هرمزگان

طاهره احمدی سرخونی1

سمیه سعادت‌زاده2

دکتر حسین زینلی پور3

چکیده

هدف پژوهش حاضر ارزیابی نقش خودکارآمدی و مهارتهای زندگی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان هرمزگان است. این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است که در آن از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله­ای استفاده شده است. نمونه‌ پژوهش شامل 385 نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان هرمزگان بوده است. برای تحلیل داده‌ها از روش رگرسیون ساده چندگانه و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر، مقیاس مهارتهای زندگی و مقیاس بهزیستی روان‌شناختی ریف بود. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که میان دو متغیر خودکارآمدی و بهزیستی روان‌شناختی (673/0r= در سطح000/0p<) رابطه همبستگی معنادار وجود دارد. به علاوه میان دو متغیر مهارتهای زندگی و بهزیستی روان‌شناختی(571/0r= در سطح000/0 >p) رابطه همبستگی معنادار وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون حاکی از این بود که متغیرهای مهارتهای زندگی و خودکارآمدی با بهزیستی روان‌شناختی رابطه دارند و به طور کلی مهارتهای زندگی و خودکارآمدی دانش‌آموزان 32 درصد از واریانس متغیر وابسته بهزیستی روان‌شناختی را تبیین می کنند.

کلید واژگان: خودکارآمدی، مهارتهای زندگی، بهزیستی روانشناختی

___________________________________________

تاریخ دریافت: 2/3/93                   تاریخ پذیرش: 4/8/93

1. طاهره احمدی سرخونی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه هرمزگان، مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی بندرعباس moshaver1@yahoo.com

2. سمیه سعادت زاده، کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی از دانشگاه هرمزگان، مدرس دانشگاه پیام نور واحد بندر عباس

somaiieh.sadat@gmail.com

3. دکتر حسین زینلی پور، عضو هئیت علمی دانشگاه هرمزگان، گروه مشاوره و راهنمایی خانواده، دانشکده رودکی

h_zainalipoor@yahoo.com

واژه‌های کلیدی: خودکارآمدی، مهارتهای زندگی، بهزیستی روانشناختی
متن کامل [PDF 579 kb]   (2315 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/3/2 | پذیرش: 1393/8/4 | انتشار: 1395/11/4
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi Sarkhouni T, Sa’adatzadeh S, Zeinalipour, Ph. D. H. The Role of Self-Efficacy and Life Skills in Predicting PsychologicalWell-Being of High School Students in Hormozgan Province. QJFR 2014; 10 (4) :67-82
URL: http://qjfr.ir/article-1-97-fa.html

احمدی سرخونی طاهره، سعادت‌زاده سمیه، زینلی پور حسین. نقش خودکارآمدی و مهارتهای زندگی در پیش‌بینی بهزیستی روانشناختی دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان هرمزگان. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1392; 10 (4) :67-82

URL: http://qjfr.ir/article-1-97-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 4 - ( 11-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645