[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 20، شماره 1 - ( 3-1402 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 118-99 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر خشم والدین در پاسخ به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی با استفاده از تکنیک آراس خاکستری
علی یاسینی ، یسرا پناه
چکیده:   (1248 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه­‌بندی عوامل مؤثر بر خشم والدین در پاسخ به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌­ها آمیخته اکتشافی (کیفی ـ کمی) بوده است. برای استخراج شاخصها و معیار در بخش کیفی از مصاحبه عمیق استفاده شده است. جامعه آماری در این بخش 12 نفر از خبرگان بودند. پس از طی دو مرحله، هفت معیار به منزلۀ عوامل اثرگذار بر خشم والدین احصا شد. هفت معیار بر اساس ضریب اهمیت شامل پاسخگو نبودن 0/725، نامناسب ­بودن کیفیت نتیجه 0/85، نامناسب ­بودن کیفیت فرایند 0/825، ضعف در­ کیفیت تعامل 0/75، نارسایی خدمات 0/65، عدم پایبندی به ­قول‌­و­‌عمل 0/775 و شواهد فیزیکی ­نامناسب 0/35 در خشم والدین نقش دارند. در قسمت کمی برای اولویت­‌بندی و رتبه‌­بندی معیارها و همچنین رتبه‌­بندی مدارس از تکنیک آراس خاکستری و آرای سه خبره استفاده شده است. نتایج حاصل از ماتریس موزون رتبه‌­بندی معیارهای مرتبط با خشم والدین نسبت به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی نشان داد که قوی­‌ترین معیارهای سوق‌­دهنده خشم والدین، معیار نامناسب بودن کیفیت نتیجه و نامناسب­‌بودن فرایندند. با توجه به اینکه بیشترین عامل خشم والدین، نامناسب بودن کیفیت نتیجه است، بهبود در این زمینه می­‌تواند کاهش چشمگیر خشم آنها را سبب شود.
واژه‌های کلیدی: کیفیت مواجهه خدمات، خشم والدین، تکنیک آراس خاکستری، مدارس غیردولتی
متن کامل [PDF 693 kb]   (797 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/8/23 | پذیرش: 1400/7/10 | انتشار: 1402/3/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yasini, Ph.D. A, Panah Y. Service Encounter Quality in Private Schools: Identifying and Ranking Factors which Trigger Parents Rage via Grey ARAS Technique. QJFR 2023; 20 (1) :99-118
URL: http://qjfr.ir/article-1-557-fa.html

یاسینی علی، پناه یسرا. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر خشم والدین در پاسخ به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی با استفاده از تکنیک آراس خاکستری. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1402; 20 (1) :99-118

URL: http://qjfr.ir/article-1-557-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 1 - ( 3-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710