هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر خشم والدین در پاسخ به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها آمیخته اکتشافی (کیفی ـ کمی) بوده است. برای استخراج شاخصها و معیار در بخش کیفی از مصاحبه عمیق استفاده شده است. جامعه آماری در این بخش 12 نفر از خبرگان بودند. پس از طی دو مرحله، هفت معیار به منزلۀ عوامل اثرگذار بر خشم والدین احصا شد. هفت معیار بر اساس ضریب اهمیت شامل پاسخگو نبودن 0/725، نامناسب بودن کیفیت نتیجه 0/85، نامناسب بودن کیفیت فرایند 0/825، ضعف در کیفیت تعامل 0/75، نارسایی خدمات 0/65، عدم پایبندی به قولوعمل 0/775 و شواهد فیزیکی نامناسب 0/35 در خشم والدین نقش دارند. در قسمت کمی برای اولویتبندی و رتبهبندی معیارها و همچنین رتبهبندی مدارس از تکنیک آراس خاکستری و آرای سه خبره استفاده شده است. نتایج حاصل از ماتریس موزون رتبهبندی معیارهای مرتبط با خشم والدین نسبت به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی نشان داد که قویترین معیارهای سوقدهنده خشم والدین، معیار نامناسب بودن کیفیت نتیجه و نامناسببودن فرایندند. با توجه به اینکه بیشترین عامل خشم والدین، نامناسب بودن کیفیت نتیجه است، بهبود در این زمینه میتواند کاهش چشمگیر خشم آنها را سبب شود.
Yasini, Ph.D. A, Panah Y. Service Encounter Quality in Private Schools: Identifying and Ranking Factors which Trigger Parents Rage via Grey ARAS Technique. QJFR 2023; 20 (1) :99-118 URL: http://qjfr.ir/article-1-557-fa.html
یاسینی علی، پناه یسرا. شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر خشم والدین در پاسخ به کیفیت مواجهه خدمات مدارس غیردولتی با استفاده از تکنیک آراس خاکستری. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1402; 20 (1) :99-118