[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 21، شماره 3 - ( 10-1403 ) ::
جلد 21 شماره 3 صفحات 100-81 برگشت به فهرست نسخه ها
نگرش به آموزش مجازی و رابطه آن با انگیزش شغلی و خودکارآمدی معلمان درس تربیت بدنی شهر اهواز در دوران کرونا
امل وادیان ، طاهره ندایی ، شهرام نظری
چکیده:   (222 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش به آموزش مجازی و رابطه آن با انگیزش شغلی و خودکارآمدی معلمان درس تربیت بدنی شهر اهواز در دوران کرونا انجام شده است. روش پژوهش همبستگی بود و جامعه آماری آن را همه معلمان تربیت بدنی منطقه یک تا چهار شهر اهواز تشکیل دادند که در سال تحصیلی 1400-1399 مشغول به خدمت بودند. از میان این افراد نمونه‌ای به حجم 244 نفر با روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند و با به­‌کارگیری پرسشنامه‌های نگرش به آموزش مجازی وطن‌پرست و همکاران (1395)، پرسشنامه خودکارآمدی معلمان چانن- موران و وولفک­‌هوی (2001) و پرسشنامه انگیزش شغلی لوداهل و کجنر  (1965) مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده‌های پژوهش با روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر از طریق نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس نسخه 22 و ایموس نسخه 20 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان دادند که میانگین مؤلفه‌های نگرش به آموزش مجازی، انگیزش شغلی و خودکارآمدی معلمان درس تربیت بدنی شهر اهواز در حد انتظار است و میان نگرش به آموزش مجازی و مؤلفه‌های انگیزش شغلی و خودکارآمدی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد، اما میان نگرش به آموزش مجازی و مؤلفه خودباوری معلمان درس تربیت‌بدنی شهر اهواز ارتباط معنادار وجود ندارد. همچنین نتایج تحلیل مسیر نشان داد که مدل پژوهش دارای برازش کامل است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که نگرش مثبت نسبت به آموزش مجازی سبب افزایش انگیزش شغلی و خودکارآمدی معلمان درس تربیت بدنی شهر اهواز‏ می‌شود.
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، انگیزش شغلی، خودکارآمدی، کرونا، معلمان
متن کامل [PDF 665 kb]   (334 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/3/15 | پذیرش: 1401/10/26 | انتشار: 1403/10/3
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vadian A, Nedaee T, Nazari S. Attitudes towards Virtual Learning and its Relationship with Job Motivation and Self-Efficacy of Physical Education Teachers in Ahvaz During the COVID-19 Pandemic. QJFR 2024; 21 (3) :81-100
URL: http://qjfr.ir/article-1-2177-fa.html

وادیان امل، ندایی طاهره، نظری شهرام. نگرش به آموزش مجازی و رابطه آن با انگیزش شغلی و خودکارآمدی معلمان درس تربیت بدنی شهر اهواز در دوران کرونا. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1403; 21 (3) :81-100

URL: http://qjfr.ir/article-1-2177-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 3 - ( 10-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4679