[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 22، شماره 2 - ( 7-1404 ) ::
جلد 22 شماره 2 صفحات 28-11 برگشت به فهرست نسخه ها
واکاوی تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی در زمینه چشم‌اندازهای ایجابی و سلبی آموزش مجازی
پروین صمدی ، سحر قریب طزره
چکیده:   (19 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر واکاوی تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی در زمینه چشم‌اندازهای ایجابی و سلبی آموزش مجازی است. رویکرد پژوهش کیفی و روش مورد استفاده پدیدارشناسی است. با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع ملاک- محور با 12 تن از معلمان دوره ابتدایی مصاحبه نیمه‌­ساختاریافته انجام شد، سپس داده‌های گرد‌آوری‌شده تحلیل شدند. یافته‌های حاصل از تحلیل داده‌ها منجر به دسته‌بندی پنج مضمون اصلی و 20 مضمون فرعی شده است. مضامین به دست آمده در نهایت ذیل دو محور اصلی نگاه ایجابی و سلبی نسبت به آموزش مجازی قرار گرفت. محور نگاه سلبی شامل مضامین اصلی فرسودگی والدگری، فقدان مداخلات توسعه‌ای-حرفه‌ای و فقدان حمایتهای روان‌شناختی – ارتباطی است. نگاه ایجابی به آموزش مجازی نیز در برگیرنده دو مضمون اصلی توسعه سرمایه دانشی فضای مجازی و دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی است. بر اساس یافته‌های پژوهش می‌توان اذعان داشت که اشاعه آموزش مجازی در دوره ابتدایی می‌تواند به سرمایه دانشی و دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی منجر شود. همچنین ضروری است که مسئولان آموزش و پرورش با تدارک دوره‌های آموزشی نسبت به توسعه نقش والدگری والدین در فضای مجازی و حمایتهای روان‌شناختی – ارتباطی اهتمام ورزند.
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، دوره ابتدایی، معلمان
متن کامل [PDF 450 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/2/3 | پذیرش: 1400/8/15 | انتشار: 1404/7/17
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Samadi P, Gharib Tazareh S. Exploring the Lived Experiences of Elementary School Teachers with Virtual Education, Examining both its Positive and Negative Dimensions. QJFR 2025; 22 (2) :11-28
URL: http://qjfr.ir/article-1-1748-fa.html

صمدی پروین، قریب طزره سحر. واکاوی تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی در زمینه چشم‌اندازهای ایجابی و سلبی آموزش مجازی. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1404; 22 (2) :11-28

URL: http://qjfr.ir/article-1-1748-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 2 - ( 7-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4725