[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 13، شماره 3 - ( 9-1395 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 46-33 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر قصه ­های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان
محمد رضا شاه آبادی ، قدسی احقر ، سعید بهشتی
چکیده:   (4013 مشاهده)

هدف از این پژوهش تعیین اثر قصه­ های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان پسر پایه دوم متوسطه منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394بود. این پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون باگروه آزمایش و کنترل ومرحله پیگیری بود.حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعیین و با بهره ­گیری از روش نمونه­ گیری چندمرحله ای تعداد60 نفر از دانش‌آموزان به صورت تصادفی انتخاب شدند. نمونه انتخاب شده به دو گروه مساوی تقسیم شده و به حکم قرعه یک گروه به عنوان گروه آزمایشی (30 دانش آموز) و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل(30 دانش آموز) مشخص شد.برای گردآوری داده ­ها از پرسشنامه مهارتهای پرسشگری بکوجیساپ(2004)که دارای 49 سؤال 5 گزینه ای در 5 خرده مقیاس(پیچیدگی، تحول،  تردید و تغییر، جهان شمولی و انگیزش) می­باشد، استفاده شد. برای تحلیل داده­ ها آمار توصیفی و آماراستنباطی (آزمون لوین، تحلیل کوواریانس و tهمبسته) به کار گرفته شد. نتایج پژوهش، ضمن تایید فرضیه­ های تحقیق، نشان داد مهارتهای پرسشگری دانش آموزانی که قصه ­های قرآنی را دریافت کرده بودند به طور معناداری بالاتر از مهارتهای پرسشگری دانش آموزانی است که قصه­ های قرآنی را دریافت نکرده اند. همچنین قصه ­های قرآنی بر مهارت پرسشگری موثر بوده و در طول زمان از پایداری مناسبی برخورداراست. بنابراین می­توان نتیجه گرفت که قصه ­های قرآنی روشی موثر برای ارتقای مهارتهای پرسشگری دانش آموزان است.

واژه‌های کلیدی: قصه ­های قرآنی، مهارت پرسشگری (پیچیدگی، تحول، تردید و تغییر، جهان شمولی و انگیزش)
متن کامل [PDF 574 kb]   (2175 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/1 | پذیرش: 1395/10/29 | انتشار: 1395/9/9
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahabadi A, Ahghar, Ph.D. G, Beheshti, Ph.D. S. The Impact of Quranic Stories on Students’ Questioning Skills. QJFR 2016; 13 (3) :33-46
URL: http://qjfr.ir/article-1-159-fa.html

شاه آبادی محمد رضا، احقر قدسی، بهشتی سعید. تأثیر قصه ­های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1395; 13 (3) :33-46

URL: http://qjfr.ir/article-1-159-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( 9-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645