[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 9، شماره 3 - ( 9-1391 ) ::
جلد 9 شماره 3 صفحات 138-121 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه اختلالات رفتاری دانش آموزان پسرتک والد -مادر وتک والد –پدر و خانواده عادی دوره ابتدایی
صدیقه حاجی حسنی ، مهدیه صالحی ، سوزان امامی
چکیده:   (3971 مشاهده)

مقایسه اختلالات رفتاری دانش آموزان پسرتک والد -مادر وتک والد پدر و خانواده عادی دوره ابتدایی

صدیقه حاجی حسنی1

دکتر مهدیه صالحی2

دکتر سوزان امامی3

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه اختلالات رفتاری دانش‌آموزان پسر خانواده های تک والد -مادر و تک والد- پدر و خانواده های  عادی دوره ابتدایی شهر تهران بود. روش تحقیق علی- مقایسه ای و جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر دوره ابتدایی (خانواده های عادی و خانواده های تک والد) منطقه 2 شهر تهران بود. برای انتخاب نمونه مورد نظر از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شد. نمونه شامل  122 نفر فرزندان خانواده تک والد (61 نفر سرپرست مادر ،61 نفر سرپرست پدر) و 122 نفر فرزندان خانواده عادی بوده است. ابزار پژوهش پرسشنامه اختلالات رفتاری کانرز  (ویژه معلم) بود که معلمان دانش آموزان مورد نظر  به آن پاسخ دادند. در این پژوهش از روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که نمره کل اختلالات رفتاری در سه گروه دانش آموزان تک والد-مادر و تک والد - پدر و عادی متفاوت است و میانگین  کل اختلالات رفتاری در دانش آموزان عادی پایین تر از  دانش آموزان تک والد- پدر و تک والد- مادر است. همچنین بین میانگین کل اختلالات رفتاری دانش آموزان تک والد- پدر با تک والد- مادر نیز تفاوت معنادار وجود دارد، به­طوری که میانگین  کل اختلالات رفتاری در دانش آموزان تک والد- مادر پایین تر از دانش آموزان تک والد- پدر است.

کلید واژه ها: اختلال رفتاری، خانواده تک والدمادر-تک والد پدر، خانواده عادی

____________________________________________________

تاریخ دریافت: 26/9/1391                     تاریخ پذیرش: 16/10/1392

1. کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی                                                                                        Hasani201250@yahoo.com

2. استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی                                                                                     Msalehi@iauctb.ir

3. استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی                                                                        Emamipursd@yahoo.com   

واژه‌های کلیدی: اختلال رفتاری، خانواده تک والدمادر-تک والد پدر، خانواده عادی
متن کامل [PDF 494 kb]   (3477 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/9/26 | پذیرش: 1392/2/16 | انتشار: 1395/11/6
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haji Hassani S, Salehi, Ph. D. M, Emami, Ph. D. S. A Cross-Comparison of Behavioral Disorders among Primary School Boys Raised in Single- and Two-Parent Families. QJFR 2012; 9 (3) :121-138
URL: http://qjfr.ir/article-1-131-fa.html

حاجی حسنی صدیقه، صالحی مهدیه، امامی سوزان. مقایسه اختلالات رفتاری دانش آموزان پسرتک والد -مادر وتک والد –پدر و خانواده عادی دوره ابتدایی. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1391; 9 (3) :121-138

URL: http://qjfr.ir/article-1-131-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 3 - ( 9-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645