پیشبینی اضطراب اجتماعی بر اساس ابراز وجود و خودکارآمدی در دانشآموزان شهرستان کاشان
|
محمدرضا تمنایی فر |
|
|
چکیده: (4188 مشاهده) |
پیشبینی اضطراب اجتماعی بر اساس ابراز وجود و خودکارآمدی در دانشآموزان شهرستان کاشان
تاریخ دریافت:
|
11/5/92
|
تاریخ پذیرش:
|
2/9/92
|
چکیده
اضطراب اجتماعی با ترس آشکار و مستمر از موقعیتهای اجتماعی و عملکردی مشخص میشود که در آن شخص در معرض افراد ناآشنا یا ارزیابی احتمالی دیگران قرار میگیرد. اضطراب اجتماعی، تهدیدکننده تعامل سازنده با دیگران و مانع تجارب اجتماعی مثبت و سالم است. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ابراز وجود و خودکارآمدی با اضطراب اجتماعی است. روش این مطالعه از نوع پیمایشی است و برای جمعآوری دادههای تحقیق، از پرسشنامه اضطراب اجتماعی، پرسشنامه ابراز وجود و پرسشنامه خودکارآمدی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر کاشان در سال تحصیلی 92-1391 است و 420 نفر به شیوه نمونهگیری خوشهای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. یافتهها بیانگر رابطه منفی معنادار ابراز وجود و خودکارآمدی با اضطراب اجتماعی است.
واژههای کلیدی: اضطراب اجتماعی، ابراز وجود، خودکارآمدی، دانشآموزان.
.[1] استادیار گروه روانشناسی دانشگاه کاشان tamannai@kashanu.ac.ir
|
|
واژههای کلیدی: اضطراب اجتماعی، ابراز وجود، خودکارآمدی، دانشآموزان. |
|
متن کامل [PDF 1371 kb]
(2559 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1392/5/11 | پذیرش: 1393/1/2 | انتشار: 1395/11/5
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|