[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 21، شماره 1 - ( 3-1403 ) ::
جلد 21 شماره 1 صفحات 94-77 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی تجارب والدین دانش آموزان نسبت به آموزش مجازی در دورۀ همه گیری کرونا: چالشها در برابر فرصتها
صلاح مرادیان ، ناصر یوسفی
چکیده:   (447 مشاهده)
تبدیل آموزش سنتی به آموزش آنلاین، چالشها و فرصتهای جدیدی را در سطح اجتماعی و فناوری به ارمغان آورده است. هدف پژوهش حاضر تحلیل چالشها و فرصتهای آموزش مجازی در دورۀ همه­‌گیری کرونا، با بررسی تجارب والدین است. روش این پژوهش کیفی است  و با رویکرد پدیدارشناسی انجام گرفته است. برای گرد­آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه‌­ساختاریافته استفاده شده و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافته است. جامعه موردنظر والدینی بودند که دست­‌کم یک فرزند شرکت­‌کننده در آموزش مجازی از اسفند سال 1398 به بعد داشتند. روش نمونه­‌گیری، رویکرد هدفمند ملاکی و شامل 24 نفر از والدین بود. در تجزیه و تحلیل داده‌­ها از الگوی کلایزی استفاده شد. کدگذاری این پژوهش در سه مرحله توصیفی، تفسیری و تبیینی انجام یافت. یافته‌­ها شامل دو کد اصلی یا تبیینی "آسیبها و تهدیدها با پنج کد تفسیری" و "پیامد­ها و فرصتها با سه کد تفسیری" هستند که از کدهای توصیفی به دست آمده بودند. نتایج نشان داد که آموزش مجازی چالشها و فرصتهایی جدید را در سطح اجتماعی و فناوری ایجاد کرده است و با توجه به نقش مشارکتی و قابل توجه والدین، می­‌تواند به توانمندسازی مسئولان و تصمیم­‌گیرندگان برای ایجاد راه­‌حلهای مناسب، در حل موانعی که والدین و دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می­‌دهد،  کمک کند.
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، پیامدها و فرصتها، چالشها
متن کامل [PDF 1546 kb]   (223 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/2/12 | پذیرش: 1401/11/8 | انتشار: 1403/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradian S, Yoosefi N. Evaluating the Experiences of Students' Parents in Virtual Education during the COVID-19 Pandemic: Challenges and Opportunities. QJFR 2024; 21 (1) :77-94
URL: http://qjfr.ir/article-1-2151-fa.html

مرادیان صلاح، یوسفی ناصر. ارزیابی تجارب والدین دانش آموزان نسبت به آموزش مجازی در دورۀ همه گیری کرونا: چالشها در برابر فرصتها. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1403; 21 (1) :77-94

URL: http://qjfr.ir/article-1-2151-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 1 - ( 3-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660