[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 20، شماره 2 - ( 6-1402 ) ::
جلد 20 شماره 2 صفحات 134-111 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر بر سازوکارهای مشارکت والدین در محیط یادگیری ترکیبی مدارس
پریوش زارعی ، زهرا طالب ، علی اکبر خسروی بابادی ، سودابه عضدالملکی
چکیده:   (816 مشاهده)
هدف مطالعه حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر رفتارهای مشارکتی والدین در محیط یادگیری ترکیبی مدارس بوده است. پژوهشگر پس از تعیین راهبردهای جستجو، منابع مرتبط در پایگاههای اطلاعاتی شامل پروکوئست، اریک، ابسکوهاست و گوگل اسکالر را در بازه زمانی 2015 تا  2020 جستجو کرده است. به­‌منظور به حداکثر رساندن جامعیت جستجو از کلیدواژگان تعیین‌­شده و همۀ ترکیب احتمالی آنها با عملگرهای OR  و AND استفاده شده است. سپس با به­‌کارگیری  شیوه‌­های متفاوت پالایش در پایگاه داده‌­ها و معیارهای ورود و خروج مطالعه در مراحل بعدی منابع مرتبط با هدف مطالعه انتخاب شدند. کیفیت مطالعات از طریق نمون­‌برگ استروب بررسی شده و از میان  119مطالعه، تعداد 20 مطالعه در تحلیل نهایی شناسایی و انتخاب شدند. یافته­‌ها نشان دادند که مهم­‌ترین سازوکارهای مشارکت والدین شامل سازماندهی، پایش و نظارت، انگیزشی، آموزشی و مدیریت در خانه در محیط یادگیری ترکیبی مدارس می‌­توانند راهگشا باشند و به دانش‌­آموزان کمک کنند تا آنها در  انجام دادن تکالیف درسی در محیط یادگیری ترکیبی پیشرفت کنند. نتایج نشان داد: الف) مدارس با رویکرد یادگیری ترکیبی در سازوکار مشارکت والدین با واسطه فناوری برخط قابلیت یکپارچه شدن در نظام مدیریت یادگیری مدارس را دارند؛ ب) پیوندهایی میان سازوکارهای مشارکت والدین و پیشرفت دانش‌­آموزان در محیط یادگیری ترکیبی مدارس وجود دارند، اما لازم است تحقیقات بیشتری انجام گیرد و ج) بررسی حاضر پیشنهادهایی خاص را برای تحقیقات بیشتر ارائه داده است.
واژه‌های کلیدی: مشارکت والدین، یادگیری ترکیبی، آموزش برخط، آموزش مجازی، آموزش سایبری، دانش‌آموزان مدارس
متن کامل [PDF 653 kb]   (578 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/9/16 | پذیرش: 1400/2/25 | انتشار: 1402/6/28
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zare’i P, Taleb Z, Khosravi Babadi A A, Azodolmolki S. Identifying the Factors Affecting Parental Involvement Mechanisms in Blended Learning Environments. QJFR 2023; 20 (2) :111-134
URL: http://qjfr.ir/article-1-1584-fa.html

زارعی پریوش، طالب زهرا، خسروی بابادی علی اکبر، عضدالملکی سودابه. شناسایی عوامل مؤثر بر سازوکارهای مشارکت والدین در محیط یادگیری ترکیبی مدارس. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1402; 20 (2) :111-134

URL: http://qjfr.ir/article-1-1584-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 2 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4657