TY - JOUR JF - qjfr JO - QJFR VL - 18 IS - 4 PY - 2022 Y1 - 2022/3/01 TI - Modeling the Structural Relations among School Bonding, Identity Styles, and Family Climate with Mediation of Self-Compassion TT - مدل‌یابی پیوند با مدرسه بر اساس سبکهای هویت و جو خانواده با میانجیگری نقش خودشفقت‌ورزی N2 - پژوهش حاضر با هدف مدل‌یابی پیوند با مدرسه بر اساس سبکهای هویت و جو خانواده با میانجیگری نقش خودشفقت‌ورزی انجام شده است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری آن همۀ دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم شهر کنگاور در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که از میان آنها، 520 نفر با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه‌های پیوند با مدرسه رضایی­‌شریف و همکاران (1393)، سبک ‌هویت برزونسکی(1992)، جو خانواده هیل­‌برن (1964) و خودشفقت‌ورزی نف (2003) بود. داده‌های به دست آمده با نرم‌­افزارهای SPSS و AMOS و با به­‌کارگیری مدل معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که سبکهای هویت و جو خانواده به صورت مستقیم تأثیر مثبت بر پیوند با مدرسه دارند. همچنین سبکهای هویت و جو خانواده به صورت غیرمستقیم و با میانجیگری خود‌شفقت‌ورزی تأثیری مثبت و معنا­دار بر پیوند با مدرسه دانش‌آموزان دارند. از این رو، می‌توان متغیرهای پیش‌بین را از مؤلفه‌های مهم و کلیدی در ارتباط و پیوند دانش‌آموزان با مدرسه به شمار آورد و آگاهی و آموزش والدین و معلمان در همین زمینه می‌تواند به تعمیق و تقویت پیوند با مدرسه دانش‌آموزان منجر شود. SP - 49 EP - 68 AU - Merati, A. R. AU - Ghadampour, Ph.D., E. AU - Veiskarami, Ph.D., H. AD - KW - school bonding KW - family climate KW - identity styles KW - self-compassion KW - students UR - http://qjfr.ir/article-1-1626-fa.html ER -