هدف پژوهش حاضر پیشبینی سبک هویت براساس رابطه فرزندپروری ادراک شده و نگرش منفی دختران نسبت به پدران است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل همۀ دانش آموزان دختر پایههای تحصیلی سوم دبیرستان و پیشدانشگاهی مدارس دولتی شهر کرج در سال تحصیلی 95-1394 بود که از میان آنها نمونه ای به حجم 230 نفر به صورت نمونهگیری خوشهای مرحله ای انتخاب شد. نمونهها به پرسشنامه سبک هویت برزونسکی(1992)، فرزندپروری ادراک شدۀ شیفر و نگرش فرزند به والد هادسن (فرم پدر) (1992) پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از آزمونهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسلهمراتبی چندمتغیری استفاده شد. یافتهها نشان دادند که میان نگرش منفی دختران نسبت به پدر با سبک هویت اطلاعاتی و هنجاری رابطه منفی و معنادار و با هویت سردرگم- اجتنابی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین از میان ابعاد فرزندپروری ادراک شده بعد کنترل – آزادی میتواند به صورت مثبت و معنادار سبک هویت اطلاعاتی و هنجاری و بعد محبت –طرد میتواند به صورت منفی و معنادار، سبک هویت سردرگم- اجتنابی را پیشبینی کند. از یافتههای پژوهش میتوان به این نتیجه رسید که هرچه نگرش نسبت به پدر مثبتتر باشد دختران با احتمال بیشتری میتوانند در یافتن هویت درست موفق باشند. همچنین کنترل والدین میتواند در بروز هویت مثبت نقش داشته باشد.