[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 13، شماره 3 - ( 9-1395 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 108-87 برگشت به فهرست نسخه ها
سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی درکودکان دختر با دلبستگی ایمن و ناایمن
الهام قربانیان ، تقی پورابراهیم ، پریساسادات سیدموسوی ، مجتبی حبیبی
چکیده:   (4445 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف مقایسه سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دارای سبکهای دلبستگی ایمن و ناایمن انجام شده است. این پژوهش، یک پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه­ای است. جامعه آماری آن شامل همۀ دانش ­آموزان دختر 10 تا 12 ساله مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 بود. نمونه‌ پژوهش شامل 205 نفر بوده که به روش نمونه‌گیری خوشه ­ای چندمرحله ­ای از میان دانش ­آموزان دختر مدارس ابتدایی انتخاب شده است. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ماتسون، مقیاس دلبستگی در کودکی میانه رونقی و عملکرد تحصیلی درتاج بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ­های به دست آمده از روشt مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره با نرم­افزار 18SPSS استفاده شده است. نتایج نشان دادند که میان سبکهای دلبستگی و سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی کودکان تفاوت معنادار وجود دارد (001/0>p) و بیشترین میزان سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی در کودکان دارای سبک دلبستگی ایمن بوده است. سبکهای دلبستگی بر عملکرد تحصیلی و سازگاری اجتماعی کودکان مؤثر است و تمرکز بر ایمن ­سازی روابط والد- کودک می­تواند موجب افزایش سازگاری و عملکرد تحصیلی در کودکان شود.

واژه‌های کلیدی: دلبستگی، سازگاری اجتماعی، عملکرد تحصیلی
متن کامل [PDF 1448 kb]   (2416 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/12 | پذیرش: 1395/8/26 | انتشار: 1395/9/9
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbanian E, PourEbrahim, Ph.D. T, Seyed Mousavi, Ph.D. P, Habibi, Ph.D. M. Social Adjustment and Academic Achievement of Female Children with Secure and Insecure Attachment Patterns. QJFR 2016; 13 (3) :87-108
URL: http://qjfr.ir/article-1-162-fa.html

قربانیان الهام، پورابراهیم تقی، سیدموسوی پریساسادات، حبیبی مجتبی. سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی درکودکان دختر با دلبستگی ایمن و ناایمن. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1395; 13 (3) :87-108

URL: http://qjfr.ir/article-1-162-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( 9-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645