%0 Journal Article %A Samiee Zafarghandi, Ph.D., M. %A Aghakasiri, N. %T The Power of Intellectual Capital and Knowledge Management in Predicting Teachers’ Learning %J Quarterly Journal Of Family and Research %V 14 %N 2 %U http://qjfr.ir/article-1-304-fa.html %R %D 2017 %K knowledge management, intellectual capital, learning, teachers, %X هدف از این تحقیق، تعیین رابطه و سهم مدیریت دانش و سرمایه فکری در یادگیری معلمان بود. نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق معلمان آموزش و پرورش شهر تهران بود که با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 550 نفر برآورد شده است. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود و ابزار تحقیق پرسشنامه سنجش میزان یادگیری جرزگومز (2005)، مدیریت دانش رضایی‌ملک، رادفر و رشادت‌جو (1391) و پرسشنامه سرمایه فکری بختیاریان شهری و فرجی(1393) بوده است. روایی و پایایی پرسشنامه­ها از طریق بررسی روایی محتوایی، عاملی و محاسبه آلفای کرونباخ انجام شده است. مقدار KMO بزرگ­تر از 6/0 و برابر با 735/0 و مقدار ضریب آلفای کرونباخ نیز برابر با 935/0 حاصل شد که با توجه به مطلوب بودن هر دو مقدار روایی و پایایی تائید گردید. به منظور تحلیل داده‌ها از روش رگرسیون خطی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که مدیریت دانش و سرمایه فکری با یادگیری معلمان رابطه مثبت و معنادار دارد. بر اساس نتایج تحقیق ابعاد متغیر سرمایه فکری شامل سرمایه ساختاری، انسانی و ارتباطی هر یک به ترتیب به میزان 29، 28 و 27 درصد و ابعاد مدیریت دانش شامل شناسایی و ایجاد، به کارگیری، هدفمندسازی و انتقال دانش هریک به میزان 20، 39 و 26 درصد از متغیر ملاک، یادگیری را پیش‌بینی می­کنند. %> http://qjfr.ir/article-1-304-fa.pdf %P 87-104 %& 87 %! %9 Research %L A-10-2-112 %+ %G eng %@ 2676-6728 %[ 2017