رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان در هزارۀ سوم
|
امینه احمدی |
|
|
چکیده: (4955 مشاهده) |
در عصر حاضر، دانش آموزان برای رویارویی با تحولات شگفت انگیز هزاره سوم میلادی باید مهارتهای تفکر انتقادی و خلاق خود را به منظور تصمیم گیری مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه بهبود بخشند. هدف این پژوهش تعیین رابطه آموزش مجازی وخلاقیت دانش آموزان دختر دورۀ متوسطه اول مدارس شهر تهران در هزاره سوم است. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونهگیری خوشهای 400 نفر بوده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه آموزش مجازی و پرسشنامه خلاقیت عابدینی (1372) استفاده شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. دادههای پژوهش با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج پژوهش نشان داده که میان میزان بهره گیری از فناوری اطلاعات وارتباطات وخلاقیت و هر یک از مؤلفههای آن (سیالی،بسط،ابتکار،انعطافپذیری) رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. استفاده از آموزش مجازی خلاقیت ومؤلفههای سیالی، بسط، ابتکار و انعطافپذیری را پیشبینی میکند و از لحاظ آماری معنادار است.
|
|
واژههای کلیدی: آموزش مجازی، خلاقیت، هزاره سوم |
|
متن کامل [PDF 590 kb]
(3730 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1394/7/5 | پذیرش: 1394/11/12 | انتشار: 1394/12/27
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|