[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 17، شماره 3 - ( 9-1399 ) ::
جلد 17 شماره 3 صفحات 66-49 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثربخشی برنامه همکاری خانه و مدرسه بر خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تبریز
پناه علی حسین زاده ، مرضیه علیوندی وفا ، زینب خانجانی ، سید داوود حسینی نسب
چکیده:   (2496 مشاهده)
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی برنامه همکاری خانه و مدرسه بر خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدارس دولتی شهر تبریز انجام شده است. طرح پژوهش بر پایۀ پژوهشهای نیمه‌­تجربی از نوع پیش‌­آزمون – پس‌­آزمون با گروه گواه استوار است. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام خانواده­‌های دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تبریز بود که در سال تحصیلی 98-1397 در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بودند. با توجه به مداخله ای بودن پژوهش و اهمیت رضایت شرکت­‌کنندگان، برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه‌­گیری غیر تصادفی هدفمند استفاده شد، سپس، نمونه ای شامل 40 خانواده انتخاب و در دو گروه (20 خانواده گروه آزمایش و 20 خانواده گروه کنترل) قرار داده شدند. برنامه همکاری خانه و مدرسه به مدت 8 جلسه 2 و نیم ساعته (هر هفته یک جلسه) برای گروه آزمایش اجرا شد. در این مدت هیچ برنامه ای برای گروه کنترل اجرا نشد. داده­‌های هر دو گروه با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور قابل ملاحظه‌­ای تغییر یافته است و در جهت مثبت افزایش معنا­دار نشان می­‌دهد (0/05>p).  با توجه به نتیجۀ مداخلۀ ارائه شده، نتایج حاکی از آن است که شرکت در برنامه همکاری خانه و مدرسه می­‌تواند میزان خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین را افزایش دهد.
واژه‌های کلیدی: برنامه همکاری خانه و مدرسه، خودکارآمدی تربیتی، خودکارآمدی عمومی، خودکارآمدی اجتماعی
متن کامل [PDF 642 kb]   (1054 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/10/22 | پذیرش: 1398/6/10 | انتشار: 1399/9/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseinzadeh P A, Alivandivafa, Ph.D. M, Khanjani, Ph.D. Z, Hosseininasab, Ph.D. S D. The Effects of Families and Schools Together Program (FAST) on Parental, General and Social Self-Efficacy of First Graders' Parents. QJFR 2020; 17 (3) :49-66
URL: http://qjfr.ir/article-1-1596-fa.html

حسین زاده پناه علی، علیوندی وفا مرضیه، خانجانی زینب، حسینی نسب سید داوود. بررسی اثربخشی برنامه همکاری خانه و مدرسه بر خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تبریز. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. 1399; 17 (3) :49-66

URL: http://qjfr.ir/article-1-1596-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 3 - ( 9-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه خانواده و پژوهش Quarterly Journal of Family and Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645